Gulliga bilder behöver ett levande mobilt alternativ

2009-12-31

- 2009 var året när experiment med delområdet perception i min metodik för mätning och förståelse av kommunikation och "trender" på nätet gav mig ett nytt förvånande effektivt verktyg för att hålla uppe mitt humör - Gulliga bilder:

Stämningshöjande bilder: Många typer

Fler glada bilder

Ökad Glädje Direkt

- Att effekten på mig är så pass god på mig var åtminstone 2009 mest förvånande händelse. Effekten var hög redan i musik och text men just på glatt humör var bilder i särklass bäst.

Foto: Jelene Morris Licens: CC by 2.0

- Problemet var att effekten än så länge bara höll i sig som mest ett par tre timmar innan en ny dos krävdes. Jag insåg att en mer permanent lösning fullt mobil krävdes. Jag tänkte initialt en kombination av:

Foto: Yukari Frankly Richmond Licens: CC by-sa 2.0
  • En mini-pc med Google Maps för navigeringsaktivering.
  • En leende kvinna med en liten hund uppfödd tillsammans med en gullig katt (gärna att hunden bär katten i en korg runt halsen).
  • Gärna en kvinna som gillar att bära stora röda eller blå klänningar beroende på om mitt behov är uppmärksamhet eller kreativitet. Eller en kombinerad dräkt av något slag.
  • Viss talang för att sjunga glada sånger.
  • Kanske en tidigare karriär inom komedi? Eller åtminstone att hon är beredd att lära sig.
  • Teknikintresserad så att jag själv inte behöver släpa runt på en egen mini-pc.

- Samtidigt insåg jag att detta knappast räckte till. Lika viktigt var att hon hade organisatoriska talanger för att hjälpa mig att sköta pappersarbete och hemmet. Dessutom gärna att hon kan sjunga lugnande sånger när jag ska sova samt kunna konversera om vad jag nu för ögonblicket är intresserad av (kanske läsa in sig lite i förväg när hon märker att jag blir intresserad av något men det är inget krav om hon är allmänbildad i övrigt).

- Det kändes bra att kunna avsluta 2009 med att ha fått ett utkast färdigt inför de första registreringarna på datingsajterna under 2010.

Fler kul inlägg om gulligt på Pryltrend:

Nationella 1970-talisternas diktatur

Kul tankar om gulligt

Gullig mat förbättrar världen utan jobbiga märkningar

En Kvinna i Rött ovanför och under Spelet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar