8/1 2010: Genomfört arbete

2010-01-09
Foto: Johannes Pape Licens: CC by-nd 2.0

Att blogga vad gör snarare än att göra listor över vad jag borde göra fungerar bra för mig. Prestationerna har ännu en bra bit att gå särskilt avseende fördelningen av arbete mot det kommersiellt lönsamma men jag har sett stora förbättringar sedan jag började med detta. Senaste arbetsdagen har vi nedan:

1. Jag diskuterade vad man kallar prototyper vilket i språk är ett mått på hur "typisk" ett subjekt i en kategori är. Till exempel hur typisk en fågel uppfattas vara bland en grupp av fåglar:

Prototyper uttrycker språkets kategorier

Det är särskilt intressant just nu i och med att jag för min metodik för marknadsföring och bedömning av innehåll generellt avseende påverkan och spridning just nu går över text igen.

2. Rörande min metodik för marknadsföring (och lika intressant för skribenter m.fl.) gjorde jag även följande viktiga om än grundläggande inlägg:

Att flytta foris för att marknadsföra produkter och påverka stämningsläge

Samt följande korta inlägg endast rörande en uppdatering:

Referenssida för ansiktsuttryck tar nu med kroppsspråk

3. På vår stora nättidning Nyfiken vital publicerade vi en forskningsnyhet hur musik kan hjälpa förtidigt födda barn:

Musik bra för förtidigt födda barn

De behöver all hjälp de kan få så allt nytt som ger det lättare för dem är så trevligt att höra om.

4. På Pryltrend skrev jag flera komiska inlägg rörande kvinnor (på vykort) jag betalat för:

En japansk kvinna i blått jag betalade för
En japansk kvinna i rött jag betalade för
Värmande sake till en japansk kvinna i blått

5. Jag fick nyligen en uppenbarelse om att Google vill att vi ska offra röda äpplen till dem via våra bloggar. Det har jag därför missionerat för både här och på ett par andra bloggar eftersom andra ännu inte sett sanningen:

Budskap från Google: Offra röda äpplen på din blogg
Fria bilder på Flickr och hur röda äpplen ger mer trafik
Hur röda äpplen ger mer trafik och högre intäkter

På övriga bloggar lade jag upp det lite annorlunda (var flexibel med sanningen för att hjälpa dem nå ljuset). Det viktigaste är att budskapet når fram till behövande och själva ytan kan behöva varieras "lite" för att hjälpa vantroende att hitta sanningen: röda äpplen.

6. Följande inlägg egentligen rörande ett av vykorten jag köpte kan vara läsvärt när det gäller min metodik för marknadsföring:

En japansk kvinna i blått jag betalade för

Den har visat sig åtminstone för mig ha en god stämningshöjande verkan även om priset är psykiatriska biverkningar i form av gullighet och att man blir rolig. Ingenting jag har erfarenhet har haft lika stora personlighetsförändrande egenskaper eller verkat lika snabbt. Jag både blir allt gulligare och uppskattar det gulliga allt mer. Det kommer ner till denna påverkan som jag just försökte tillämpa på mig själv för att motverka vinterns nedstämdhet och med framgång:

Att flytta foris för att marknadsföra produkter och påverka stämningsläge

Men jag klagar inte :-)

Foto: Soggydan Licens: CC by 2.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar