En japansk kvinna i blått jag betalade för

2010-01-08

Här har vi en japansk kvinna i blått som jag betalade för på Åhlens, Uppsala, i deras japanska avdelning (tredje våningen där våning ett är bottenvåning):

Hon kostade 15 kr och hör till Collection Blue Art by G.Nautics och hennes namn är Misstigri. Mer finns på:

www.blueart.fr

Det bör vara det första vykort jag köpt som vuxen men det jag fick från House of tea roade mig:

Gulligt vitt te ska vara vitt needles

Mer konstnärligt än det var när jag var barn och det är väl snällt att skicka ett tillbaka. Denna kan ju passa att skicka tillbaka eftersom Japan tillverkar flera fina teer, hon är klädd i blått som ju är färgen jag tittar på just nu och dessutom är väldigt gullig.

Gulliga biverkningar från min marknadsföringsmetodik

Barn annat än korta tider med sådana man känner irriterar mig men jag upptäckte idag att jag tyckte de var gulliga och stördes inte av de förde ljud. Idag när jag läste Expressen blev jag illa berörd över att höra om vargungar vars föräldrar kanske hade blivit skjutna enligt en insändare. Det här säger väl kanske inte de flesta läsare så mycket men även om jag alltid var ytterst moraliskt engagerad i allt från miljö till demokratifrågor där kampen stått som hårdast skulle knappast någon uppfatta mig som mjuk. Det hela är dock ytterst stämningshöjande och mycket bra för humöret.

Det är det väl kanske som så att min metodik för marknadsföring, artiklar och annan kommunikation har "viss" påverkan även i dessa tillämpningar. Vad som gav den här påverkan skrev jag en kort anteckning om tidigt idag:

Att flytta foris för att marknadsföra produkter och påverka stämningsläge

Bland positiv verkan märks förutom en allmänt stämningshöjande verkan också bättre sömn och ökad harmoni. Jämför man med antidepressiva läkemedel är de ingenting jämfört med detta utifrån min upplevelse. Biverkningarna i form av att man blir gullig är ju dock mycket mer synliga och på personligheten påverkande än något psykiatriskt läkemedel jag ätit. Däremot skulle jag självklart inte rekommendera någon att se det som ett alternativ till evidensbaserad medicin men det kan ju vara värt att testa som komplement.

4 kommentarer:

Swedish Research sa...

Jag gick och köpte ett vykort för att skicka till någon.
Nu börjar jag faktiskt bli lätt - ja inte oroad för det är inte en känsla som jag riktigt upplever så länge jag fortsätter stega enligt metodiken - men vad vi kan beskriva som den gulliga motsvarigheten till oroad. Förvånad små-leende ställd.

Swedish Research sa...

Och jag högläser för tidningar som jag kallar kattungar och är noga med att det inte får vara något otäckt:
http://www.nyhetsbloggen.com/2010/01/att-hoglasa-for-sma-kattungar.html

Swedish Research sa...

Jag satte upp ett leende smiley klistermärke på utsidan av min balkong.

Swedish Research sa...

Jag kallade det "gulliga biverkningar". Hur bra humör det här än gör mig på börjar jag allvarligt ifrågasätta hur klokt det är att fritt publicera just dom här delarna av metodiken.

Skicka en kommentar