Gul lunch II: Kanelbröd med humus och för inspiration blåmögelost

2010-01-27

Del ett av lunchen:

En gul lunch I: Mango, gula frön & nötter, russin och aprikos

Jag fortsätter min gula lunch:

Vi har gulliga kanelbröd och precis som jag tidigare sagt räcker det att bröden är gulliga. De behöver inte vara ha Rättvisemärkt, KRAV eller vara nyttiga om det är väldigt gulligt därför det gör dig vänligare mot resten av världen:

Gullig mat förbättrar världen utan jobbiga märkningar

Humus, fint gul, gör sig bra på kanelbröden just för en gul lunch. Annars är det givetvis mer elegant med ett grönt salladsblad, lite röd paprika eller annat som adderar färg och näring. Här ska jag dock även skära upp lite av blåmögelosten där det blåa färgstänket fint kommer förstärka den inspiration valmusiken kommer ge medan jag äter dem:

Avkopplande musik med valar ger ny inspiration

Annan trevlig kost jag lagat och ätit:

Caesarsallad med citrusstekt bacon, nötter och saftig sallad med blåmögelost
Middagsomelett med blåmögelost, soltorkade tomater, kapris och salami
Mina brända mandlar blev superba
"Rå" oxfilé med rotfrukter och vitlökssmör
Stekta ägg via poesi sensoriskt förstärkt njutelse
Sake - Masumi Karakuchi Ki-ippon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar