Inspiration - Oranget ljus att elda upp och en cigarr för krigare

2010-01-27

Tidigare har köpt ett stort rött ljus och två smala blåa som jag haft tända för att inspirera mig (förutom förr diverse ofärgade av och till på vintern när jag tyckt att det varit kallt). Idag kände jag för att pröva något nytt och införskaffade ett oranget ljus och jag tänker fullständigt elda upp det för att riktigt få valuta för ansträngningen. Till det ska jag röka en Independece original - En prisvärd men kärv cigarr som för tankarna till Patton Pansargeneralen.

I bilden ser vi även delar av min samling vykort som illustrerar olika faktorer från min metodik runt reklam och marknadsföring. Vykortet med pingviner diskuterades jag tidigare i:

Ett vykort med pingviner, blå himmel och blått vatten

Under ljuset finns en grafit bricka. Den tillsammans med ljuset kostade 42 kr men min erfarenhet av dom här ljusen är att de brinner riktigt länge. Ibland känns det som man måste elda dem i en evighet innan de riktigt brunnit ner. Det röda större ljuset vet jag inte hur många timmar jag kunde elda. Kanske rent av 56 timmar. Så visst de är lite dyrare men ju fler timmar det brinner ju mer njutning får man.

Från etiketten med 15 helt onödiga varningar håller jag det förövrigt mycket troligt att ljuset är tillverkat i Kina. Varning tre att inte elda upp oranga ljus med leende kvinnor och gulliga hundar är ytterst typiskt och säkert något vi kommer få se många fler varningar för under 2010.

Mer inspiration på Pryltrend:

Beridna mongoliska krigare ger kraftfull inspiration
Avkopplande musik med valar ger ny inspiration

Tidigare om färger i urval:

Varumärket "DELL inspiron" analyserad
Rätt ljus ger godare smak och starkare text
Färger behöver ljus för att inte vara otäcka
Google "pekar" med röda äpplen
Blå saker fotograferade på Duka i Uppsala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar