Gullig boxervalp i filmklipp

2010-01-29

Titta! Här har vi en riktigt gullig hundvalp - En boxer!

Hade jag själv filmat hundvalpen skulle jag nog valt annan musik. Exakt vad som bäst passar för att optimera tittare är svårt för mig att bedöma. Något jag spontant skulle pröva med är gullig musik från någon känd artist. Till exempel Gwen Stefani med Gwen Stefani feat. Damien Marley:

Gwen Stefani är nu en världsartist och menar jag den skickligaste men där varierar smaken. Åtminstone just nu har vi åtminstone ingen i Europa på hennes nivå. Oavsett bransch av sådant som kan intressera mig är det verkligen i USA saker annat än sällan håller hennes nivå just nu.

Precis jag tidigare skrivit är hundvalpar duktiga på allt möjligt men viktigast gör de världen bättre genom att göra folk gladare med sin gullighet som vi ju har ett fint exempel på nedan:

Hund som kan säga "I love you" (10/09/2009)

Vad är då boxern duktig på? Jo en boxer har en särskild talang för att fånga och äta hajar:

Hund attackerar och fångar haj (11/15/2009)

Sitter du och fiskar efter småfisk och en stor otäck haj fastnar på kroken är det bra att ha en boxer som kan hoppa i och ta upp den åt dig. Gör man det får man givetvis acceptera att det inte blir så mycket kvar av den som man själv kan äta. Dessutom vem vill äta rester efter hundar? Ännu äckligare än att äta av småkatternas mat.

Bäst tänker man till innan så man vet att den hund man tänker använda verkligen är stridsglad. Annars får man ju skaffa en annan hund:

Hund fylld med stridsglädje? (9/05/2009)

Trevligt med det är givetvis också att din hund kommer bli väldigt glad om den får äta haj och har du tur kan den rent av börja sjunga för dig:

Talande katter och hundar i mängd (11/15/2009)
Ännu fler hundar som pratar (11/23/2009)

Hundar precis som tigrar kan också av och till vara väldigt lekfulla även om tigern alltid just är tigern och inte är rädd för att säga ifrån:

Vit tiger och dobermann har kul tillsammans (11/20/2009)

Anledningen till att hundarna blir så gulligt pratsamma och kan acceptera en smäll på nosen är att de så intensivt gillar att äta haj.

Här har vi nu ett till filmklipp med en haj. Typiskt för hajar är ju verkligen också att de inte hör till de smartaste djuren:

Hjärndöd Haj (9/25/2009)

Ibland kanske man tvivlar lite på att ens hund klarar saker och ting:

Riktig hund och Rowlf the Dog åker skateboard (11/27/2009)

Men vanligen är de bara väldigt noga för att plocka så mycket som möjligt:

En Kvinna i Rött ovanför och under Spelet (12/30/2009)

När jag sökte rätt på det där filmklippet hittade jag förövrigt det här kul filmklippet med lejon:

Kul Lejon får maten serverad (10/03/2009)

Fler inlägg med hundar om än inte rörande ätande av hajar:

Gulliga hundvalpar gör dig glad
Gulliga bilder behöver ett levande mobilt alternativ (12/31/2009)
Allt gulliga hundar kan för att göra världen bättre (1/01/2010)
Två sömniga hundvalpar (1/01/2010)
En Gullig hund för stor för att sitta i knä & En otäck katt (1/03/2010)
Klä din hund kristligt eller inte alls (1/21/2010)

Fler komiska inlägg och mindre komiskt än så här lär jag nog aldrig skriva om hundar och jakten 2009 på hajar:

Men efter vad jag hört har ju faktiskt pighaj vandrat in i Sverige vilket jag bl.a. kunde läsa i Expressen. Det skulle inte alls förvåna mig om vi får läsa mer sådant 2010. Sådana är verkligen småhaj även om nyhetsvärdet är större än för hajar inom mycket tråkigare regioner som förövrigt kan vara svårbegripliga för de flesta. När det gäller ätande av små fisk är ju förövrigt katter vad som bäst används.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar