Madonna i reklam för Mitsubishi - Causing A Commotion (1987)

2010-01-27

Här har vi Maddona i en reklamfilm för Mitsubishi sjungande Causing A Commotion:

Någon mer omfattande analys avstår jag från då jag utan någon noggrann titt utan pekade ner de faktorer jag tror spelar. Termonologin följer utkastet till den del av min metodik för reklam och marknadsföring jag kallar perceptio:

1. Differens via dansen men hade kunnat gjorts mycket bättre.

2. Varius genom musik, det visuella och text.

3. Luminosus men det fodrar här en längre ganska komplicerad förklaring som jag inte känner för att göra på Pryltrend.

4. Color för att sätta blicken just på Madonna.

5. Viktigt är givetvis inte minst fama.

6. Även confidence genom att Madonna tenderar till att agera trovärdigt.

7. Tveklöst om än kanske förvånande för många har vi mappa.

8. Repeto genom att varumärke, Madonna liksom kanske viktigare musik bör ha upprepats många gånger innan för tittarna.

9. Att lägga en TV-ruta i en TV-ruta är speciellt men jag tror inte att jag diskuterat det än.

Helt dominerande här är dock repeto och fama men det gör egentligen inte övriga faktorer mindre viktiga därför att de öppnar dörren vidare för intaget av repeto och fama och hjälper det att fastna mycket bättre. Faktiskt är det en elegant gjord reklam även avseende kulturella faktorer som jag egentligen inte infört än men givetvis är mycket viktiga.

Mer om reklam på Pryltrend:

Reklamfilm för Wii Fit Plus med Nanako Matsushima
Reklamfilmen för XPERIA X10 analyserad
Kangaroo hoodie demonstrerar smart marknadsföring
Logga för godkända apotek
Fallstudie av reklamfilm för Nintendo DS med Liv Tyler
Ett vykort med pingviner, blå himmel och blått vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar