Musikvideo med navigation och en kvinna i rosa

2010-01-29

Här har vi en spännande musikvideo där den faktor jag kallat mappa i min metodik rörande reklam och marknadsföring används.

Just den här formen av mappa kan mycket väl vara annorlunda från den typ jag tittat mest på d.v.s. brädspel och kartor men jag tror faktiskt inte det. Däremot kan det kanske skilja sig i vilken aktivering det leder till i övrigt och därmed vilka situationer det ska användas i.

Tittar vi på den applikation jag tog upp ett exempel rörande reklam på Hedonimeter där metodiken utvecklas ser vi en faktor att ta från musikvideon ovan att komplettera med:

Kreativ användning av mappa

Kvinno-faktorn som används i musikvideon kan användas för att flytta fokus till varumärke. En kvinna i rött eller rosa är givetvis två möjligheter. Några fler idéer hur det går att göra samt exempel på hur en kvinna i rött kan användas har vi i inläggen nedan:

Lär din man gå fot ständigt nyförälskad i fem enkla steg
Shania Twain - Ka-Ching! I Röd Klänning
En kvinna i rött gör reklam för Lets Dance (TV4)
En mer kvinna i rött respektive blått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar