Rörlig 3D-visualisering av vätskekylt server-rack

2010-01-30

Denna 3D-visualisering av delarna upplevde jag som oerhört intressant även om jag nu inte kan bry mig mindre i hur server-rack fungerar så länge de inte överhettas:

Vad som är intressant med visualiseringen utifrån den metodik rörande verkan av reklam och marknadsföring jag bygger är att följande verkande faktorer finns:

1. Det finns en faktor som jag först nu namngivit även om jag känt till den länge och den är potent när mottagaren tillåter den att verka: Orthogonius. Den uppstår när information når oss som vi behöver uppfatta i 3D på sådant sätt att det kräver att vi laborerar med det d.v.s. att den normala filtreringen av allt vi uppfattar ska inte finnas.

2. Vi har color med rött och blått.

3. Vi har en faktor jag ännu inte namngivit därför att jag inte förstår den. Den har dock kopplingar till kreativitet och går mycket troligt oerhört långt tillbaka i evolutionen.

4. Givetvis verkar även mappa och det på flera sätt. Ändå verkar mappa inte påträngande på det sätt som ofta förstörs dess effekt i reklam.

Faktiskt är jag tämligen imponerad av det här filmklippet.

Mer rörande inspiration och kanske relaterat till faktorer:

Ljudet av regn (inspelning) för mer inspiration
Avkopplande musik med valar ger ny inspiration

Relaterat rörande färgerna rött och blått:

Varumärket "DELL inspiron" analyserad
Rätt ljus ger godare smak och starkare text
En blå papperskorg jag köpte
Google "pekar" med röda äpplen
Grönt besegrar rött i hård strid
Musikvideo med navigation och en kvinna i rosa
En kvinna i rött på Maratonbloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar