Dags att sova

2010-01-30

En tämligen otillfredsställande arbetsdag räknat i kortsiktig arbetsinsats. Däremot såg jag en del intressanta exempel rörande faktorer i arbetet med min metodik runt reklam och marknadsföring. Viktigare rörande det:

1. Insåg jag att filmklipp troligen är rätt att använda ett tag igen precis som med musik. Variationen kommer stimulera kreativiteten samtidigt som det är en "helhet" mellan bild, 3D-rum, musik och text.

2. Ett par faktorer som är mer komplexa fick jag filmklipp med:

Rörlig 3D-visualisering av vätskekylt server-rack
Ljudet av regn (inspelning) för mer inspiration

3. Youtube har också fördelar i hur man föreslås filmklipp så att man inte behöver söka särskilt efter dem. Det ställs ju in utifrån vad man surfar på och Googles tämligen avancerade textanalys tycks numera klara att presentera tämligen väl vad jag söker om man inte är främmande för att göra flera återbesök efter att ha surfat runt. Egentligen borde jag mer försöka manipulera det djupare och oftare längre fram när jag har känslolabyrinter bättre klara med bilder och text.

Foto: Jrgcreations Licens: CC by-nd 2.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar