Samantha Fox- Nothing's gonna stop me now

2010-01-30

Nothing's gonna stop me now med Samantha Fox:

Vad kan man säga? För att peka bara på några faktorer som medverkar till förstärka effekten från musiken i princip utifrån arbetet med min metodik för reklam om marknadsföring men de faktorer jag valde att peka på var huvudsakligen sådana som ännu inte förts in än. Undantaget ett utgick jag heller inte alls från Fröken Fox eftersom vi diskuterat sådant tidigare både för henne och andra.

1. En leende kvinna.

2. Vägar vi åker längs i farkost, ser uppifrån m.m.

3. Diverse välkända retro-faktorer från olika årtionden.

4. Bilar, flygplan och hästar.

5. En swiming-pool vilket liksom alla vattenhål är speciellt för oss.

6. En plats där man äter.

7. Massor av blått passande för en kreativ-situation där du planerar att försvinna iväg.

Förövrigt på ett rent personligt plan kan jag inte tänka mig något trevligare en än stor leende kvinna som håller upp en enorm karta. Eller kanske något liknande de här 3D-ritningarna som brukar förekomma i film. Underbart. Kanske finns det någon anledning till att kvinnor i alla möjliga sammanhang i populärkultur (t.ex. film) behöver få hjälp med att navigera från män? Därför de har absolut inga sämre förutsättningar att göra det själva (tvärtom snarast).

Fler färska filmklipp där faktorer från perceptio identifierats:

Musikvideo med navigation och en kvinna i rosa
Rörlig 3D-visualisering av vätskekylt server-rack
Ljudet av regn (inspelning) för mer inspiration
Kreativ användning av mappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar