Bloodhound Gang - Along Comes Mary

2010-02-01

Musikvideon för Along Comes Mary med Bloodhound Gang var riktigt intressant på flera sätt:

Först och främst använder den färgen rött på ett sätt som tydliggör dess påverkan. Vi har ett av otaliga exempel (andra rör bl.a. möbler m.m.) nedan:

Vi ser även desto tydligare utifrån hur rött används (mer strikta situationer) att blått just associeras till kreativa situationer. Nedan har vi det givetvis i trycket i övrigt på tröjan men också vad som i situationen pågår och vad som motsvaras i lyriken:

Vanan trogen tar vi också och citerar en bit av lyriken som hade passande "nuhet". Den metod jag har för att hitta passande filmklipp (väldigt enkel) är närmast att jämföra med en form av terapi givet att den har så elegant feedback mot vad jag i övrigt läser och uttrycker på webben. Många gånger har det fått mig att skratta :-D

"Every time I think that
I'm the only one who's lonely
Someone calls on me
And every now and then
I spend my time at rhyme and verse
And curse those faults in me

And then along comes Mary
And does she want to give me kicks and be my steady chick
And give me pick of memories
Or maybe rather gather tales from all the fails and tribulations
No one ever sees
When we met I was sure out to lunch
Now my empty cup tastes as sweet as the punch"

Från: Bloodhound Gang - Along Comes Mary (lyrics)

Viktigare är den nytta jag särskilt just nu när man fått fler faktorer på plats och ännu mer börjar få en helhet som går att uttrycka är nyttan i arbetet med min metodik rörande reklam och marknadsföring i tydlig tillväxt.

Rörande musik undrar jag dessutom om det inte också från lyriken utvecklande min poetiska förmåga. Det börjar bli mer och mer naturligt att uttrycka känslor, spontana idéer eller vad som helst från perceptio i poetisk phantastica. Kraftfullt med det är så klart att text verkligen är speciellt:

  • Det är vårt mest använda verktyg för kommunikation i bredd.
  • Text värderas annorlunda i hjärnan och skiljer sig från annat.
  • Text verkar tydligare.

Text går trots allt detta värde lättare att kvantifiera. Att det verkligen är så kan vi ju konstatera genom att flera metoder för det redan existerar. Egentligen att någon av dem är särskilt bra vet jag inte och jag tror nog att den väg jag tar med egentligen musik som grunden kommer ge mer. Med det i ryggen ska det bli verkligt intressant att igen titta på text.

Mer om all magi färgen rött bär:

Rätt ljus ger godare smak och starkare text
Färger behöver ljus för att inte vara otäcka
Rött och blått krigar ofta mot varandra
Hur röda äpplen 2010 kommer göra världen snällare
Grönt besegrar rött i hård strid
Musikvideo med navigation och en kvinna i rosa
En kvinna i rött på Maratonbloggen
Reklamfilm med rött och blått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar