Reklamfilm med rött och blått

2010-02-01

Här har vi en spännande reklamfilm anpassad för webben med mycket rött och blått. Färger har vi ju följt ett tag och spelsajten har det passande namnet redbet.

Filmen är gjord av Hasardspel och ett tips jag fick via Youtube:

Hasardspel - Redbet (recension)

Värdet rött kan ge i det här sammanhanget är förstärka den påverkan på visuell perception det som rör sig på skärmen relaterat till spelet har. Diskuterar vi utifrån faktorer från mitt pågående arbete med en metodik för reklam och marknadsföring kan detta innebära att bonus förstärks.

Bonus är en av de mest kraftfulla faktorerna även om olika personer är skilt känsliga för den. Exempel på bonus i reklam är information som indikerar besparing, att du får något extra på köpet eller priset minskar om du lämnar in din gamla vara.

I hasardspel är egentligen hela poängen med spelet att stimulera den till bonus bakomliggande aktiviteten i hjärnan. Det är egentligen vad jag som gör att jag ganska tydligt ogillar allt runt hasardspel. Sedan måste jag säga att jag är angenämt smickrad av att fler av fler av dom testar från metodik trots att det egentligen bara nu finns minnesanteckningar på bloggen.

Att de fortsätter att ta fler faktorer i nyare reklamfilmer måste jag säga känns väldigt uppmuntrande därför att en bransch där förmågan till effektiv marknadsföring är viktigare och mer välmotiverat finns knappast samtidigt som de minst sagt har budget för seriösa utvärderingar där man hela tiden pressar resultaten upp. Att de tidigt testar faktorerna har givetvis som jag skrev på Hedonimeter också att göra med följande:

"1. Från närliggande smalare områden inom marknadsföring är jag välkänt mycket skicklig även om jag aldrig rört något otillåten metod. Det ger viss respekt."

Vilka experimenterar mest med nya faktorer senaste månaden? | Hedonimeter

Även om jag inte kontrollerat Redbet tror jag precis som för Hasardspel att det är någon man genom åren på nätet haft att göra med inom internetmarknadsföring även om jag föga om alls rört hasardspel.

Därav kommer jag börja följa reklamfilmer för hasardspel här på Pryltrend. Att jag inte skulle göra det tillför ingenting samtidigt som jag är mycket intresserad av resultaten de når och det bör bli lättare att få den informationen om jag följer deras TV-reklam m.m.. För att dra slutsatser är också precis som för allt annat minnesanteckningar viktigt att ha kvar och publicerade här kan de skapa nytta för andra t.ex. hjälporganisationer som hör till de sämsta på TV-reklam och skapa intäkter för mig via fenomenala Google Adsense.

Mer om färger

Några inlägg i urval där jag dokumenterat företeelser eller studier rörande färger:

Rätt ljus ger godare smak och starkare text
Varumärket "DELL inspiron" analyserat
Färger behöver ljus för att inte vara otäcka
Grönt besegrar rött i hård strid
En kvinna i rött på Maratonbloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar