Expeditionerna idag och igår in i amazonernas labyrinter gav ett omfattande bildmaterial att använda i fallstudierna i arbetet på min metodik rörande verkan av reklam och marknadsföring. Det kommer bli mängder av inlägg och det är därför bra att ha en huvudsida för dem.
Ännu publicerat från forskningsexpeditionen:
1. Amazonernas labyrinter
2. Dikt om amazonernas labyrinter
3. Vår hjälte fotograferad tidigt under expedition II
4. Skyltar och varumärken
5. Alla hjärtans dag
I de här lite skämtsamma inlägget framgår ganska bra vad jag menar med amazonernas labyrinter:
Årets färg 2010
Ingång till butik eller labyrint? Mappa skapar spänning
2. Dikt om amazonernas labyrinter
Jag skrev också en dikt om de spännande labyrinterna men otäckt lätta att virra bort sig i:
Efter några veckors nöje av vacker kvinna
Är hon permanent i US
Men det visste vi
Så tigern ger sig ut i amazonernas otäcka labyrinter
Sökande efter årets färg
Faran att virra bort sig är hög
Överallt saftiga frukter glatt välkomnande
Men amazoner är både frukt och vad som rövar frukter
En hund utan matte är fritt byte
Att plocka och brutalt smaskiga i sig
Eller att försöka sälja dampresenter till
3. Vår hjälte fotograferad tidigt under expedition II
Här har jag fotograferad i en spegel. Notera att vi i bilden har bl.a. följande verkande faktorer på mig: Absconditus därför att kameran delvis döljer ansiktet. Dessutom har vi uppenbart från dagen nog med desiderare (det sensuella) att det ska verka trots absconditus.
Skyltarna och loggan för Viking line analyserades i följande inlägg:
Logga för Viking line analyserad
McDonalds visade verkligen hur korrekt effektivt reklam utomhus ska göras. Jag är mycket imponerad:
McDonalds demonstrerar effektiv reklam
Prylar relaterade till Alla hjärtans dag:
Alla hjärtans dag 2010 - Gulliga björnar
Alla hjärtans dag 2010 - Rätt röda dryck
Mer gulligt till Alla hjärtans dag
Tvålar till Alla hjärtans dag
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar