Fallstudier: Vykort

2010-02-09

Värdet jag såg sett från att studera vykort inkluderar:

1. De säljs kommersiellt snarare än att du själv helt flexibelt väljer dem från det personliga.

2. Association till allmänt i populationen gemensamma dagar som anses ha särskilt värde finns. Det innebär att de kan visa kulturella uttryck som för dessa anses viktiga.

3. Vykorten är mobila i den fysiska världen och man kan därför flytta om den. Ett värde är givetvis det jag pekade på rörande kreativitet:

Stimulera din kreativitet och skriv bättre i nio steg

Verkligen att det dock snarast är en tillämpning som ramlade ur den del som i gamla termonologin kallades "arbetsminne" (ej att förväxla med de tre till fyra befintliga definitioner med samma namn inom neuropsykiatri och neurovetenskap). Samma sak ger ju dock möjlighet att betrakta faktorer i olika situationer.

4. Kvalitén på själva trycket är ofta hög. Jag har ju ingen skrivare alls så det var ju också kanske egentligen mer akut en nödlösning då jag ville undersöka en sak. Det gör dock inte övriga faktorer mindre viktiga.

Ett vykort med pingviner, blå himmel och blått vatten (1/10/2010)
Därför är vykort populära och en gullig leende teddybjörn (1/15/2010)
Rött och blått krigar ofta mot varandra (1/10/2010)
Sojamjölk, något onyttigt och massor av gulliga vykort (1/12/2010)
En japansk kvinna i rött jag betalade för (1/08/2010)
En japansk kvinna i blått jag betalade för (1/08/2010)
Inspiration - Oranget ljus att elda upp och en cigarr för krigare (1/27/2010)
Teddybjörnar är alldeles gula och bruna (1/11/2010)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar