Sur tiger

2010-03-26

Tigrar är givetvis väldigt inspirerade och bland naturens gulligaste djur. Ändå ska jag ha varit hungrig fler än tre till fyra dagar innan jag skulle ta det här arbetet:

Efter tre till fyra dagar tenderar man nog om man är ovan att svälta att överväga alla möjliga arbeten som man kan se andra göra utan att skadas. Fast det där är helt säkert ett lätt riskabelt arbete.

Jag känner mig utan egentligen någon kunskap lite skeptisk till att dra tigern i svansen. Hellre hade jag lockat med en hona, eller distraherat med en sjuk tiger eller lockat med ett stort köttstycke. Men jag har kanske fel i det. I de två första fallen behöver man hantera en till tiger och i det tredje fallet kanske man väcker jaktinstinkt eller försvar av byte.

På det är frågan om det är en för eller nackdel att tigrar är den intelligentaste katten. Jag tror att det kan vara förutsättningen till att man kan ha tigrar på det här sättet men det är givetvis också en riskfaktor om de verkligen får lust att käka upp ett par personer.

Relaterat om tigrar:

Hur man får kattungar att sluta slåss
Tigrar har högst IQ
Filmklipp: Tigrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar