Enkel måltid med bönor, salsa, ingefära, rödlök och majs

2010-04-23

Den här nyttiga måltiden tog exakt 40 sekunder och laga till. Ändå var den härligt smaskig och går att variera i det oändliga.

Jag började med att utgå från gogreen Good for you - Salsa. Den är 380 gram av en smaskig blandning av kidneybönor, krossade tomater, majs, lök, olivolja, kryddor bl.a. chili och vitlök, salt och socker.

Hans Husman - Kock, Vetenskapsman, Revolutionär, Alla diktaturers fiende, Alla fattigas vän, Miljöns försvarare, Skaparen av ett modernt medelstort Medieimperium, Mänsklighetens Hjälte, Beundrare av Kvinnor, Kvinnors bästa Älskare, Konstkännare, Härskare och Maktmäklare, Glädje-sökare i gulliga hundar och gul musik, Förgulligare av Internet - föredrar sin salsa het. Hetare än gogreen var därför att det är hetare än annat än få är man nog att ens dofta. Det löste jag genom att direkt i förpackningen blanda i en matsked ingefära och två matskedar tacokryddmix, och blanda med en gaffel.

Salsan hälldes sedan ej uppvärmd ned på en tallrik. Till den går det att servera nästan vad som helst och den går fint att äta som den är. Salladsbland, lite extra majs, en tomat- och löksallad, matvete, en örtkryddig sallad med basilika, oregano, persilja o.s.v. Jag hade väldigt lite mat hemma men hittade rödlök när jag sökte runt efter bortglömd kost. Här har vi resultatet:

Bönor och salsa var så härligt smaskigt sådant kan bli - av vad jag kan bedöma men det är sällan jag ätit något bättre än vad jag själv lagat. Givetvis var däremot inte rödlöken optimal till måltiden men det är viktigt att ge kroppen rätt näring så att man orkar prestera exceptionellt när det krävs.

Mer Exceptionell Matlagning på Pryltrend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar