Att förföra eldsprutande drakar med musik, dans, sång och några sångfåglar, guppies och gnagare

2010-07-22

Att försöka att skapa en allmän modell av språket och kreativitet (för vilka en del av mer praktiska fallstudier finns här) är väldigt speciellt.

Det kräver att man bibehåller sin vetenskapliga känsla och förmåga att bedöma studier och forskning. Samtidigt krävs om man som jag slutligen gjorde väljer att gå mot den samlade teorin som tar allt snarare än att nöja sig med något begränsat att man klarar att bibehålla självtroende hela vägen därför att här har alla oavsett om de som för vissa adderat enormt värde och kunskap slutligen fallit till förvirring när de kommit tillräckligt nära.

Språket är vårt ursprung där det första språket var genetiken (om vi lämnar fysikens lagar vilket är möjligt vilket däremot inte gäller evolutionen eftersom djurmodeller är kritiska). Det är den ultimata draken som ger oss värde och kunskap men vilka lika gärna när vi saknar respekt för den kan leda till hat och vansinne. Att skapa starka modeller ska man därför göra med öppna ögon.

Också även om den vetenskapliga känslan måste bibehållas kan man aldrig "besegra" en drake utan att sjunga för den. Poesin och musiken är så viktigt och varje gång man dansar för en drake antingen förför man den eller faller. Vi kan hota att dräpa den men praktiskt är den enda vägen att få den i säng genom att få den tala till oss medan vi sjunger och dansar.

Det är dock alltid en blodig strid att förföra just drakar. För att komma tillräckligt nära att kunna sjunga kräver att man kan gå genom eld. Denna drake har jag cirkulerat länge nu medan jag väntat på att den ska visa en väg att nå dess mitt. När man slutligen ser den kan man heller i vänta därför förstår draken vad du gör kommer den emot dig och du behöver hamna nedanför dess huvud där elden inte når dig för att kunna hinna börja sjunga.

Vi kan jämföra det med när Luke Skywalker börjar sin inflygning för att förstöra dödsstjärnan. Övriga skjuts ner en efter en men det tycks inte besvära honom - han är på gått humör. Om möjligt verkar han bli en aning avslappnat stimulerad av det:

Där blev en till nedskjuten men jag ställer in ögon-grunka lika lugnt. vs Här fick vi en till forskningsstudie där de helt säkert missuppfattat det helt men sättet det gör det på roar oss och kanske ger värde.

Viktigare när du börjar inflygningen oroar vi oss inte för hur vi kommer därifrån. Antingen dör vi under inflygningen, efteråt eller inte. Det går inte att förföra drakar eller skjuta ner dödsstjärnor om vi distraheras av det när man väl påbörjat inflygningen mot målet. Med lite tur fungerar annonsintäkterna acceptabelt om inte vet jag ändå där jag befinner mig nu att även om det kan ta kanske ett till två år kommer jag fram den här vägen därför att metodiken fungerar redan när den ställs in specifikt för data.

Samtidigt är det också i strid med stora drakar en spirituell utveckling. Vi kan få nästan allt av de tidigare värdena och ändå fall av oss själva. Vi kan jämföra med Akilles som jag menar uttrycktes ytterst korrekt bedömt från antika källor och vad jag läser in av hans personlighet i den senaste Troja-filmen jag såg. Ett bra filmklipp som illustrerar stridshunger har vi i:

Achilles takes beach

Stridshunger är starkt - mäktigt, vackert och vad som skapar giganter. Det höjer din prestationsförmåga och den är nödvändig men medan den gör oss överlägsen draken får den oss att lätt falla av oss själva. Där ligger den spirituella utmaningen:

  • Det går inte att förföra drakar in-effektivt därför att då hinner du bli förvirrad av alla uppgifter för något så komplext. Antingen görs de på ett fåtal år eller inte alls.
  • Men det kräver en enorm spirituell styrka och det kan visa sig vara den största utmaningen (om än troligt mindre än att samtidigt höja upp annonsintäkterna men likväl en mycket stor utmaning fast jag har slagits med drakar tidigare så jag är i alla fall inte någon oskuld i riskerna).

Eller kanske vi kan se inflygningen lika gärna på det här sättet. Drakar samlar guld men denna guldsamling öppnar jag allmänt om alls därför att den kan vara för stor att ha koncentrerad.

Oavsett vilket började jag inflygningen när jag såg en liten öppning. Sämre förberedd än jag hade önskat rörande tekniska verktyg och ekonomiska förutsättningar att införskaffa egentligen något men ändå med god visshet att jag vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar