I Google för kreativitet har vi en till praktisk guide realiserade från den övergripande teori teori över människans språk och kreativitet som byggs där fallstudierna här varit ett sätt icke-formellt experimentera med olika former av språk och intryck.
Denna guide erbjuder ett enkelt sätt att dra nytta av cirka 20 av Googles många applikationer för att systematiskt och riktat stimulera till ökad kreativitet genom att öka antalet intryck, få intryck av rätt typ för att få idéer, möta kulturer, öka antalet visuella intryck och dokumentera på ett effektivt sätt.
Inga av applikationerna med ett undantag (där en gratis version finns) kostar något. Det gör att värdet av metoden är större jämfört med lösningar som tar budget genom att dessa alltid med nödvändigtvis ger en begränsad effekt även när de just där får påverkan d.v.s. ett geografiskt lokaliserat innovationssystem kan få påverkan där men inte med mer än att om totala antalet skulle öka med cirka 1000% kommer en systematiskt mätbar effekt i Sverige någonsin märkas. Problemet är just tid det tar kontra påverkan respektive avstånd i rymden för kommunikation mellan dem och saker utanför där de själva också är dimensionerna för detta rum där det helt enkelt är mycket mer utanför där vi endast en bit utanför dem inte ser någon inverkan från dem.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar