Rött på män

2010-08-22

Låt oss här ta ett till exempel med färger, peka ut en del nytt material och samtidigt peka på hur misslyckats fel använt saker kan bli när folk inte tänker efter.

Precis som för kvinnor blev sambandet rörande rött dokumenterat för män. Givet att vi här rör oss i vår perceptions enklare neuronnät är det ingenting som bör förvåna och tvärtom kan vi se att vi alla kring attraktion har rörande princip om än kanske inte alltid realiserad har stora likheter med guppies: Guppies som modell av naturligt urval och romantik.

Givet det och den påverkan designer och den som köper kan uppleva kan säkert visst följande underkläder jag fotograferade på mig själv upplevas ha värde:

Samtidigt måste man fråga sig: är det möjligt att realisera värdet? Knappast eftersom det skulle kräva att jag bröt konvenans genom att inte klä mig med något annat utanpå. Därmed har vi demonstrerat en konsekvens av neuromarketing (givetvis varken är mer eller mindre problematisk jämfört med marknadsföring baserad på statistik från populationer extraherad via frågor).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar