Remington Steele - Gevär, Stål och Vacker kvinna

2010-08-30

Att titta på dramaserier idag är en snabb väg till fördumning. Enklare och lika lättsamma alternativ som dock håller din hjärna i form finns idag: World Wide Web, Skogen och Böcker.

Det är inte längre så att hela Sveriges hålls skräckslaget bundet av SVT där en fint regimkritisk TV-serien som Drutten och Gena förvanskats till allmänt osakligt joller.

Förr hade vi välgjorda dramaserier där det var möjligt att ha ett stycke unik tema-musik per avsnitt ibland. Jag tror aldrig något sådant gjordes i Sverige men åtminstone från samma tid har vi från USA Remington Steele. Ett fint så vitt jag kan komma ihåg kvalitetsprogram där även problem rörande kvinnor på arbetsplatsen adresseras.

Jag kan verkligen inte inse varför vi inte i större utsträckning visar repriser av TV-program från de här åren istället för att köpa in senare skräp. Inte för att jag längre alls tittar på TV men så mycket vet jag från vad jag kommer ihåg från TV för kanske 25 år sedan att Remington Steele var kvalitetsprogram och det kan jag aldrig minnas att jag upplevt senare. Det hör vi redan på namnet förövrigt - Både gevär och stål samtidigt som det sedan visar sig vara en vacker kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar