Juno Reactor - Welcome Back (Path of Neo, Soundtrack)

2010-10-02

Att bedöma framtiden för tekniktunga företag i snabbt rörliga områden borde vara vad som är svårt. Svårigheten folk upplever kommer dock från att de typiskt övervärderar snabbt producerar information där rundgång ofta blir fallet de flesta analytiker tror att övriga faktiskt lade någon tid på deras arbete och plagierar deras idéer och de fåtal som lägger någon tid tror att åtminstone några av övriga gör det.

Fortfarande är det tidsödande att göra seriöst men ett tecken att titta efter är de mindre uppenbara investeringar och samarbete företag går in i oavsett storlek på dem. Vad vi söker är inte primärt vad vi kan bedöma värdet av i rörande produkter - därför det är verkligen svårt - utan vad som kan företag intressant kunskap och idéer i områden där övriga ligger efter och där applicering på befintliga produkter är uppenbara.

För Qualcomm har vi ett exempel på det för www.braincorporation.com. Vad jag gillar med Qualcomm är dessutom att det kan ge sin processor ett coolt namn - SnapDragon - snarare än att fastna i det ut-tjatade konceptet att välja grekiska räkneord eller andra ord som uttrycker geometri, volym o.s.v.

Så välkommen tillbaka till greatness Qualcomm.

Myndighet för att reglera antalet tigrar och drakar i varumärken och konst krävs

Men jag är ju svag för både tigrar och drakar. Det är kraftfulla symboler. Jag ifrågasätter också på det allvarligaste hur det kan komma sig att tigrar är underutnyttjade jämfört med drakar.

Kanske borde vi ha en myndighet varumärkes som såg över sådana saker för att hindra att Barnen blir hjärntvättade ondskefullt mycket på drakar och ledsamt lite på tigrar. De förtjänar att tränas in på båda dessa vackra symboler för djurens styrka!

Tigern och Draken är två sidor av samma sak

Apropå tigrar och drakar drogs min uppmärksamhet till en badges med en drake jag såg publicerad i en tidning inriktad på design (Creative Review) jag köpte idag (och tidigare i år förra numret av).

Låt mig rörande det peka på att vi människor tenderar ofta att dra slutsatser om var saker hör hemma utan att ha något skäl för det om det igenkänns som en företeelse vanlig i ett visst sammanhang.

"Badges" är ju också vad vi associerar till det militära - jag har t.ex. en med hund på efter min militärtjänst - men de används också i andra sammanhang. Ibland kan de också ha likheter och då är en feltolkning inte ovanlig.

Tillåt mig att göra en icke ordagrann översättning:

Omnis Vestri Substructio
D.v.s. upp och iväg givet symbolen men rymden i sig är en symbol oavsett rymdfarten och satelliter. Rymden är ju också kul. Vad man kan komma att tänka på om man är trött och inte har någon fantasi just då: vi har ju alla sett uppskjutningar av raket, färjor m.m.
Es Servus Ad Nobis!
Vi kommer segra därför att vi redan har segrat: Alla dina baser kommer bli våra. Mycket passande för personer som kommer från den kultur där strategispel spelas där uttrycket cirkulerat åtminstone sedan 1990 - 1995.

Vi kan se det som man också bildligt kan cirkulera något. Med ett mål. Målet här är kanske draken eller lika gärna vad som helst: kanske en försäljnings satsning på Kina som ju pilen är riktad mot. Jag använde ju själv draken som en liknelse i Att förföra eldsprutande drakar med musik, dans, sång och några sångfåglar, guppies och gnagare.

För en ordagrann översättning kan Googles nyligen tillagda översättning av latin användas (se t.ex. Översätt latin med Google Translate) där vi får:

"Let all your things
You are a servant to his Base for us to"

Jag menar vilken privat gathering som helst som önskade ett kul minnesmärke kan ju ha konstruerat den snarare än något relaterat till NASA eller NSA:s enheter. Faktiskt håller jag just här nästan det för troligare p.g.a. några detaljer.

Apropå rymden kan jag också ta och spela Sleeping Satellite där jag i slutet av september 2009 upptäckte följande underbara alternativa musikvideo:

Där jag gillar det alternativa konstruerade perspektivet på jorden där ett alternativ perspektiv - både välkänt av vad vi ser men ändå nytt - kanske kan hjälpa oss att igen se skönheten i världen.

För att citera en bit av lyriken:

And when we shoot for the stars
What a giant step
Have we got what it takes
To carry the weight of this concept?
Or pass it by

Där kan vi kanske se lyriken som inte två möjligheter utan tre: att vi inte klarar det där det uttrycks av osäkerheten lateralt, att vi klarar det där det är möjligheter att vi bär det eller att vi passerar det d.v.s. att det missas före (att t.ex. risker bedöms finnas) eller efter (att vi inte klarar att översätta till värde därför att belöningsstyrda mekanismer gör att vi föredrar att äta en massa godis, pizza och titta på TV snarare än att göra något viktigt även om hotet är utrotning om än inte upplevt omedelbart).

Hur som helst tror jag att jag tar och adopterar denna badge som min. Badges är ju så viktigt. Ett fint komplement till en annan jag har med en tiger förutom min faktiskt militära med hunden. Om jag gör någon mer badge någon gång - och det är inte säkert - blir det i så fall en med en zebrafink, en jollrande bebis eller en humla.

1 kommentar:

Swedish Research sa...

Just det,

Värt att reflektera över rörande den badge vi har. Sorterar jag inte informationen fel här i min hjärna så är vingarna från en inte väldigt känd fossil men bland fossil-intresserade långt ifrån okänd av en liten dinosaurie som sågs som en möjlig "länk" mellan dem och fåglarna (bruten i minst två delar dessutom).

Hade fjädrar och så... Eller vad som kunde tolkas vara det.

Skicka en kommentar