Trumma och Jongleringsbollar ut i solen

2011-05-06

Tänk vad verkligt många jongleringsbollar man har när man letar lite. Jag tror jag hittade 15 st totalt. Om jag någonsin haft så många samlade någonsin tidigare vet jag inte. De har inte förmåga attsprida ut sig. Och precis medan jag skriver ser jag två till.

Här har vi nu fem stycken samlade på min feta afrikanska talande trumma.

Jonglering är väldigt nyttigt. Verkar på vår koordination och kognition stärker upp dess potens. Jag tar sällan mer än två bollar i luften och föredrar i allmänhet att jonglera under längre tid och lite svårare mer utmanande omständigheter ex. promenerande medan jag jonglering.

Men man kanske skulle ta en fem bollar upp i luften.

Mer om jonglering i Nyfiken vital:

Kraften i trumman:

Jag gillar titeln på den sista. Man kan verkligen se hur små sångfåglar slåss med musiken. Ett excellent exempel såg jag kanske 2010 när en gråsparv landade i närheten av ett par andra under parningssäsongen. Hannen hoppade då mot den andra medan han sjöng hotfullt (föreställer jag mig där jag verkligen inte kan döma vad som är hotfull sång eller inte bland gråsparvarna).

När de talar till honan med sången är jag väldigt övertygad om att det är rummet betraktat från luften man uttrycker värdet relativt orienteringen. D.v.s. ungefär som ex. beroende på vad den individuella kvinnan värderar som potens hos mannen kan reagera på en dyr bil som har design för att diskret likna en stor penis, kunskap om något, att mannen visar tecken på att värdera kvinnan, makt m.fl. faktorer som kan tänkas vara positivt för barn förhållandet kan leda till.

Känner jag för det ska jag ta upp fem bollar i luften. Om några veckor kanske givet att jag har en del att göra och behöver öva in det lite. När vårsolen är mest potent:

  • Relativ upplevd skillnad är fortfarande stor.
  • Skillnaden i den stimulans ljus medför inte hunnit reduceras av folk vant sig.
  • Förslöande värme inte är besvärande.

Härligt romantiska tider när folk gillar att dansa intensivt. Vi är övertygande att det storligen kommer imponera på kvinnor. Jonglering är ju nyttigt för kognitionen och därmed att du presterar under längre tid i livet och p.s.s. är en värdefull färdighet att lära barn. Uppvisningen kommer bli legendarisk. Om jag känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar