Att skjuta imponerande snabbt: Inte bara för ungdomar

2013-09-30

Jag tror det kritiska här precis som i argumentation under hastighet i det uppenbara handlar om den relativa hastigheten mot vad vi är vana att se eller konkret motståndaren. Själva företeelsen där såväl som här är dock egentligen mer fascinerande än man kan tro. Både en koppling till impulskontroll i meningen att det inte självklart är fördel när vi passerar mellan momentens-steg - jämför gärna med hur reflekterande hur du gör något ex. i sport kan försämra din förmåga - men trots det och kanske oftare i argumentation värden av de kreativa övergångarna reagerande snabbt på nytt i kontext den exakta konvergensen. Om vi väljer att take the bullet sharp ska den ju just inte bara klara avståndet till personen snabbt utan träffa straight between the eyes.


Även om jag verkligen inte på år engagerat mig i något argumenterande - som kanske vanligare av och till förr i text-diskussionens magi när hastigheten är kritisk - är det fortfarande ett område från förklaringsmodeller av det har en del fortfarande med visst värde att reflektera. Just exaktheten har man säkert tappat en del av genom åren eftersom det är så lite jag numera skriver jämförbart eller särskilt motiverat prioriterat oavsett dessa områden eller andra. Förr var jag upplevde jag inte helt dålig på det. Den riktigt höga nivå klarade jag emellertid trots innan goda prestationer att nå förrän jag kom att bemästra prestigelöshet. Svagheter i den kan annars förleda dig att ta onödiga reduktioner i relativt effektavstånd i vad eller vem du strider mot. Helst när saker slår mot vad den tidigare fanns ska man bäst klara att helt seriöst för ögonblicket oavsett hur det annars är vad du totalt struntar i reflektera över argumentets värde som ett inte opraktiskt tips. Och kanske bygga vidare på det i ett kortare mellansteg i argumentationen demonstrerande ex. om kompetens är av betydelse i diskussion leverera ökat djup rörande det hela och vad jag själv hade preferens för med osäkerhet vad som är bäst varken uttrycka svaghet eller styrka snarare lite tråkigt intresserad i sådant som kan göra mig bättre som människa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar