The Big Bull / Man landar för att få fart på saker

2015-04-02

The Big Man landar. Saker går långsamt. Ledaren fodras. Så att shit gör saker och viktigt händer.

Men jag menar samtidigt från min erfarenhet av engagerad manlig feminist reflekterande av och till små råd och inspirerande tankar för att hjälpa andra män här rätt känns det inte välkommet reser man kanske någon annanstans. Darth Vader hamnade ju slutligen i något överjordiskt himmelrike om jag minns rätt - ande-varelse talande till de enklare levande - efter ett långt liv att spännande konflikter och tagande ansvar som vice-kejsare för universum. Mycket kompetens och erfarenhet som tappades där.




För kvinnorna har vi något tror jag mer naturligt. Praktiskt värde jag bidrar med från min manligare problemlösande attityd också: Instrument billigt och enkelt att lära sig spela med tillsammans med barnen. Säkert bra för inlärning och humör för resp.




Lätt att transportera och ta med sig också. Ett instrument jag från ett mer manligt än feministiskt dela med kvinnorna perspektiv kan tycka är mer realistiskt än alla dom här bläckblås-instrumenten hemvärnet håller på med. Knappast instrument att ta med sig ut i fält. Ukulelen är nog mer praktiskt fungerande såväl som mindre ljus-reflekterande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar