En inköpt Groddbox

2008-03-03

Nu har jag inköpt en av de groddboxar som jag bloggade om tidigare. Groddboxen är tillför att grodda groddar att äta. Två varianter fanns varav jag köpte en annan än den som fanns på bild i den tidigare bloggpostningen. Fördelar jag såg med den här varav att den var lite större och därmed mer lätt använd.

Det första man gör är att låta fröerna ligga i blöt några timmar vilket vi ser i bilden. Därefter häller man ut vattnet och groddboxen står då "upp och ner" jämfört med bilden. Två till tre gånger dagligen sköljer man fröerna för att de inte ska ruttna eller bli dåliga på annat sätt.

Fröer jag köpte att göra groddar av var ett exemplar av alla som såldes särskilt för groddar: alfalfa, bockhornsklöver, broccoli, krasse, rädisa och senap. Inköpet gjorde jag på Plantagen och groddboxen kostade 59 kr och fröerna 25 kr / påse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar