Nya funktioner på Pryltrend

2009-07-26

Jag gjorde i dagarna en stor del av planerade förbättringar av Pryltrend runt det tekniska. I princip klart är nu:

  • Ingen text från inläggen i arkiv. Snabbare att bläddra.
  • Vissa akriv ska inte längre lista alla inlägg utan att man för ännu äldre får bläddra bakåt. Snabbare att leta.
  • Enkelt att kommentera på startsidan och det framgår bättre att det går att kommentera.
  • Möjlighet att uttrycka vad man tycker om ett inlägg genom att välja mellan Kul, Intressant, Häftigt eller Tråkigt. Gillar du inlägget väljer du mellan de tre första och annars klickar du i Tråkigt.
  • Flera mindre synliga ändringar i mallen till layout har också skett.

Evamar med sin tävlingsblogg skrev den här kommentaren som visar på att flera mindre ändringar kommer behöva göras allt eftersom problem med gränssnittet upptäcks:

"Oj, så avancerat tänkte jag då inte, kan jag meddela... Fast 11 och 36 kom jag ju fram till :)"

Kommentaren skrevs till Att spara schackpartier i "Chessmaster - The Art of Learning" (Nintendo DS) men var säkert menad till Ny mini-tävling: Schack.

Orsaken till att den kom fel är tror att kommentereringen visas på startsidan och att det därför lätt blir att kommentaren skrivs till fel inlägg. Jag tror att jag försöker minska det problemet genom införa tydliga linjer ovanför och under inläggen.

7 kommentarer:

Amanda sa...

sv; tack så mycket Hans,det värmer :) JAg hoppas att förmågan kommer fram ;)

Hans sa...

Jo jag prövade att ligga till en linje. Fast jag såg precis att nu blev det två linjer. Något blev felskrivet :-D

evamar - tävlingsblogg sa...

Ok, jag har lagt till ett slutdatum i tävlingsbloggen.

Här kommer mitt schacktips. Jag var hyfsad som nybörjare men blev aldrig en bra schackspelare av samma anledning som jag aldrig kom över nybörjarstadiet i pianospel med mera. Brist på tålamod... Alltså måste man antagligen träna tålamodet för att bli bra på schack. Och vad skulle vara bättre som tålamodsträning än en riktigt seg dator och en modemuppkoppling? Har man dessa två har man massor att tid att tänka på annat - nämligen schack!

Lycka till med metoden!

Min mejl har du ju redan...

evamar - tävlingsblogg sa...

Men, neej, nu försökte jag verkligen skriva min kommentar i "rätt" ruta men den hamnade ändå fel...

Hans sa...

Det gör verkligen ingenting :-D

Jag kanske ska ta bort kommenteringen från startsidan? Vad tycker du? Det är ju inte vanligt.

åsa - hello sugar! sa...

tack för besöket på min blogg! här fanns det ju också massa roligt att läsa om! :) lite prylgalen är man ju även fast jag försöker att hålla igen plånboken just nu. :)

Hans sa...

Jag tog bort kommenteringsfältet från startsidan. Det orsakade för mycket problem att ha det med där.

Skicka en kommentar