Lägg in ditt företag på Google Maps

2009-10-12

Jag fick ett par "lokala resultat" för Uppsala från Google Maps när jag sökte på Rättvisemärkt med Google.se:

Men resultaten på Google Maps var faktiskt i Stockholm trots att det finns åtminstone en butik helt inriktad med Rättvisemärkt och Fair Trade i Uppsala (där jag brukar handla av och till). Exakt vad och hur Google beslutar vad de visar på detta sätt vet jag verkligen nära nog ingenting om men så mycket vet jag åtminstone att för att ett företag ska tas med måste det läggas till i Google Maps och om det finns mer att läsa hos Google:

Local Business Center sign-up page.

Local Business Center User Guide

Google Maps

Här får jag ta och e-posta Rättvisemärkt och se till att de tipsar sina företag i forumet om att lägga till sig i "Google".

Mer om Rättvisemärkt

Rättvisemärkt/Fairtrade

Snälla julklappar: Rättvisemärkt / Bra för miljö

Rättvisemärkt är bättre för världen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar