Stark senap och blåmögelost blandat till superbt pålägg

2010-01-31

Till det trevliga Solruta Quinoa jag köpt gjorde jag en superb mix av stark senap (engelsk typ och här Johnnys senap) och blåmögelost. Den billiga blåmögelost jag köpte på Willys är för detta excellent. Här blandade jag ungefär lika delar senap och blåmögelost.

I bilden ser vi fler spännande ingredienser. Bitar av röda äpplen kommer läggas ovanpå mixen. Det är även möjligt att till den efterrätt även lägga på en aning apelsinmarmelad (eller av aprikos, citron och/eller fikon). I bakgrunden skymtar alfalfagroddar och dessa är möjliga att lägga mellan mixen och brödet.

I urval av de många perceptivt överlägsna måltider jag genom åren lagat. För mig är verkligen varje annan måltid än min egen på en acceptabel dag aldrig annat än en smärtsam besvikelse. Underlägsenhet som piskar mot min gom och plågan att försöka hålla inne med det förakt man känner för någon som glatt inte bara stoppar i sig osmakligheten utan faktiskt lagat till det.

Caesarsallad med citrusstekt bacon, nötter och saftig sallad med blåmögelost
Middagsomelett med blåmögelost, soltorkade tomater, kapris och salami
Mina brända mandlar blev superba
"Rå" oxfilé med rotfrukter och vitlökssmör
Stekta ägg via poesi sensoriskt förstärkt njutelse
Sake - Masumi Karakuchi Ki-ippon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar