Alla hjärtans dag 2010 - Gulliga björnar

2010-02-03

Under expeditionerna in i amazonernas labyrinter tog jag bl.a. tillfälle att fotografera saker kring alla hjärtans dag. Det finns ett omfattande fotomaterial i dokumentationen bara avseende detta och det kommer därför behöva delas upp i flera artiklar. Även tidigare finns företeelser dokumenterade och länkar till dom artiklarna hittas sist.

Här börjar vi med "gulliga björnar". Dessa kan ges i gåva tillsammans med blommor och kort. En kasse tror jag är tämligen vanligt åtminstone för att de inte ska smutsas ner.

Först har vi ett urval gulliga björnar på i bokhandeln LundeQ i galleria Svava i Uppsala på våning två:

Priserna verkar inte allt för betungande och tycks vara från 14.50 kr till 74 kr:

Gallerix också i galleria Svava men på våning ett finns ett större urval med fler storlekar:

Björnarna finns dessutom i riktigt stora varianter:

Vi har även gulliga hundar:

Med tillhörande kasse:

Priserna varierar från figur och storlek. Några av priserna framgår nedan:

Hos Gallerix finns dessutom ett omfattande urval av allt möjligt annat som kan vara relevant inklusive kort, andra djur och allt annat jag kan tänka mig (utan att vara någon expert).

Avseende färger

Notera att samtligt som upplevs vara relevant hör tydligt röda detaljer. Det stämmer väl med vad som tidigare diskuterats och något jag snart återkommer kring i en den samlade analysen för färgen rött.

Relaterat - Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag 2010 - Rätt röda dryck
Mer gulligt till Alla hjärtans dag
Tvålar till Alla hjärtans dag

1 kommentar:

Överfallslarm sa...

Hej!
Tack för bra tips.
Jag har själv ett bra tips (tycker jag i alla fall=)) PÅ ett rött hjärta som är ett överfallslarm .

Fick den förra året från min partner
HAppy Valenine

Skicka en kommentar