Lady Gaga - Bad Romance

2010-04-15

Jag såg en uppgift om att Bad Romance med Lady Gaga nu är den mest visade musikvideon på Youtube. Det har jag inte faktakontrollerat än men det förvånar mig lika lite som att hon blivit populär. Både hennes musik och musikvideo är som överlagrade med kraftfulla faktorer rörande påverkan på hjärnan från ett aktivitetsperspektiv samtidigt som flera av dessa kommer från grupper egentligen aldrig använda tidigare tror jag i musik och särskilt inte så samlat vilket gör att de lättare når ut och fascinerar några år.

Längre fram bör jag mer noggrant diskutera musikvideon till Bad Romance utifrån faktorerna definierade i Hedonimeter liksom jag av och till har gjort med andra. Jag väntar dock med det en tid därför att den använder flera faktorer jag ännu inte dokumenterat och däribland några jag först nyligen fick reda på hade dokumenterats (några aktörer och inte bara jag oftast för neuromarketing, musik, vissa enskilda stora reklamintensiva företag inom matindustrin kartlägger ju ner påverkan från olika typer av generella komponenter med fMRI, EEG och liknande tekniker liksom också frågeformulär m.m. även om jag är den enda som dokumenterar det i en fri metodik på Hedonimeter).

Lady Gaga just p.g.a. att mycket hon kommit med varit så högt optimerat har jag ju tittat på ett par gånger tidigare här på Pryltrend:

Lady Gaga - Poker Face Lady GaGa - Boys Boys Boys

Rörande Boys Boys Boys och Bad Romance notera särskilt (en sällsynt faktor) hur Lady Gaga inte bara definierar memoria unikt för sig själv, återanvänt från historiska epoker ofta uttryckt i populärkultur utan switchar vilka personer som bär dem som epitet mellan korrekt och dubbelt inkorret. Betrakta där klädseln hon bär direkt vid början av Bad Romance och följ upp den i Boys Boys Boys. Mappa gärna åldern på både Lady Gaga och den som bär samma sak i Boys Boys Boys mot tidsepoken den passar in i. I Bad Romance är den dubbelt inkorrekt men samtidigt görs det väldigt tilltalande genom att Lady Gaga bär den ytterst sexigt.

Jämförbara färska analyser:

Analys av Vitaminwater rörande påverkan från form, stereotyper, smak, färg m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar