Tonfisk Efectos Especiales på 1 min - I sataysås med grönsaker och färsk galangal och svartpeppar

2010-06-16

Till Tonfisk Efectos Especiales på 1 min utgår vi från ICA:s Tonfisk i Sataysås som läggs upp kall direkt på tallriken.

Tvätta färsk svartpeppar och galangal och krydda upp tonfisken och såsen på ytan med denna. I bilden ser vi hur jag gjorde det (men detta är en ordentligt stark kryddning och 4 - 5 pepparkorn är antagligen vad du själv föredrar):

Eftersom detta är tonfisk med efectos especiales dricker jag yerba mate till den. Yerba mate är precis som de heta kryddorna en aning stimulerande och precis som dom fylld av nyttiga näringsämnen och antioxidanter.

Enligt vad jag förklarade i:

Galangal och svart peppar är kryddor med specialeffekter

, är skillnaden mellan matlagning, konst, musik, arkitektur, statyer m.m. väldigt liten avseende nöjet vi kan få från dem och hur vi upplever respektive "ämne" handlar huvudsakligen om hur tränade vi är på respektive.

Här förstärker jag därför nöjet av måltiden med kraftfull visuell kultur med excellenta nystartade engelska konstmagasinet Luxe Immo - Luxury Real Estate & Contemporary Art (som jag återvänder med en beundrande recension av) och boken Fashion of the 70s. Dessutom hoppas jag hinna teckna innan det blir för kallt.

Tonfisk Efectos Especiales
Närbild av Tonfisk Efectos Especiales.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar