Musik för att motivera tigern att äta draken

2011-02-10

Samtliga av dom exemplen på musik är vad vi mer eller mindre kan se som uttrycka en eller flera delar av de skepnader tigern kan ta i det abstrakta koncept draken - tigern. Aspekterna i konceptet ska uttryckas bättre framöver men vi kan se det som att det är information vi uttrycker eller som här känslor vi lite motsvarande speglar från musiken relaterade till ett upplevt stort hierarkiskt avstånd relativt en själv där man önskar annat minskat eller själv ökad.


Läs mer: Kreativa idéer om ekonomi och finans från krigföring och närstrid

Vi ser det bäst som oftast mindre eller inte alls en åtgärd relaterad till fysisk energi investerad i fysisk revolt utan mer vad som ligger i information och upplevelse (för ungdomar kan den gränsen vara mer flytande). Det kan visst vara en del av revolten men oftare i vår kultur är det bara en del av mycket annat liknande musik kan uttrycka utan att egentligen ha mer betydelse än i ögonblicket.

Den första är tror jag tydligast i lyriken även om kanske mer associerad till positiva känslor än normalt - men vad som fungerar här - där det ju är riktat till en publik troligt bestående av många kvinnor.

Det behöver inte vara en felaktig tolkning att en förlorad konflikt beroende på hur det sker kan uttrycka mer av konceptet både i information och energi. Åren före Andra Världskriget i Tyskland kan vara ett exempel där det spelade in som ett av flera problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar