Klart - Underbart - Mycket förnöjt avkopplat

2011-02-08

Så är draken om ännu inte besegrad ett steg från det.

"En förhoppning var att arbetet med att tydliggöra abstrakta koncept skulle kunna leda fram till en algoritm även i detta område. En tro var att man kanske under 2011 skulle klara det där jag föreställde mig att en kombination av flera algoritmer skulle krävas. Möjligen kom jag dock på en "enkel" lösning för detta efter att ha gjort bara de första som fångar interaktionen med samtliga övriga delar och uttrycka allt jag hoppades att denna del i bästa fall skulle samt mer förvånande kanske också klarar att identifiera abstrakta koncept själv om den redan lärt sig tillräckligt många nya."

Från: Böcker inom psykologi för kreativa idéer runt koncept, symboler och idéer

Detta var vad vi kanske bäst säger krävande. 1.5 år sedan jag visste att det gick att nå igenom. Man behöver ge upp förutfattade meningar inte bara om orden utan vad vi människor egentligen är och fungera. Det är väldigt svårt att göra särskilt som vi inte bara för språket lateralt utan också kunskapen om språket, vad vi vet om vår kognition o.s.v. har kunskap absolut nödvändig i gigantisk mängd men också invanda föreställningar och idéer och mönster man behöver gå ut från i perspektiv för att försöka hitta något samlat. Att det tillämpades med koncept från modellen är ett verktyg men samtidigt ganska speciellt där skapandet av modellen samspelar nära med hur långt man nått för att klara att ta det vidare.

Vi är inte gjorda för att se språket meta så att säga. Det har för att vara onödigt ärlig ren tortyr bitvis. Om jag någonsin uttrycker något mer om hur svårt inte sällan konkret smärtsamt att nå igen särskilt denna sista är mindre troligt. Man behöver distans för att slutföra. Blev direkt på ett oerhört harmoniskt bra humör när jag nådde igenom under fredag och lördag, och märkbart när det blev tydligt under söndagen. Man inser inte hur abnormt stressande pådrivande tvingande det är så länge svarta hål finns i det samlade konceptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar